dijous, 14 de juny de 2018

PROGRAMA DE LA MARATÖ

El PROGRAMA DE LA MARATÓ WAGNER del pròxim dissabte dia 16 de juny:


Recordeu que les portes s'obriran a les 10,30h i a partir de les 11h podreu veure:

De 11h a 11,45h interessant documental sobre la vida de Richard Wagner.

De 11,45 a 13,15h Visions sobre La Valquíria. Videos de diferents produccions enllaçades sense perdre el fil argumental.

De 13,15h a 14h una interessant conferencia a càrrec de un lletrat especialista en penal i un psicòleg forense:

 “Las disfunciones psicológicas y los asesinatos del mundo y del arte wagneriano” 

   Letrado Don Toni Pascual y Psicólogo Don Bernat Tiffon.

¿Qué indujo a Fafner matar a Fasolt? ¿Puede alguien morirse de amor como Isolda? ¿Existen similitudes entre La Tetralogía y El Señor de los Anillos de Tolkien? ¿Se puede considerar a Wotan como un parricida.
Las muertes y los asesinatos de Wagner responden, por regla general, a un motivo de venganza o un objetivo concreto. Los dramas wagnerianos están repletos de entresijos que marcan las relaciones sociales de los personajes implicados. Y, la influencia que ha presentado el compositor —tanto en la esfera de la dramaturgia como de la composición musical— ha sido inigualable por ningún otro autor musical. La singularidad inigualable del compositor es el que marca el genuino “Sello Wagner”. 
Mucho ya se ha hablado de Wagner en relación a sus dramas; pero, en esta ocasión, el Letrado Toni Pascual y el Psicólogo Forense Bernat Tiffon nos quieren aproximar ciertos momentos cruciales de la obra wagneriana desde el punto de vista jurídico-legal y psicológico, respectivamente.
De este modo, y al objeto de la presente charla-coloquio, los contertulios pretenden ilustrar pasajes célebres del compositor, tales como las denuncias falsas de Ortrud y Friedrich Von Telramund contra Elsa von Brabant, el parricidio de Wotan contra su propio hijo Sigmund y otras más desde la vertiente judicial y psicológica. 


Farem una pausa fins les 16h per anar a un restaurant dels voltants.


De 16h a 17,30h Projectarem el making-off del controvertit Ring del Teatre Colon de Buenos Aires. Veurem com Katharina Wagner es desempellega del encàrrec i com corre cuita han de fer mans i mànegues per no suspendre el projecte.
Un exemple de com de complicat és el produïr i executar un Ring.

De 17,30h a 19h farem la cloenda amb el 3er acte del Parsifal que actualment es pot veure a  Bayreuth.

Esperem trobar-nos i gaudir del Club Wagner una hora, dues hores o tot el temps que pugueu.
Serà el punt de partida dels esdeveniment que anirem preparant i anunciant.
Per temes d'aforament seria bo que contesteu al mail assistència i horari.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada